Formularul E112 (pentru serviciile medicale incluse in pachetul de baza al CNAS)

Formularul E112

Obtinerea fondurilor pentru  tratament in strainatate, in baza formularului E112, pentru servicii medicale decontate de Casa  Nationala a Asigurarilor de Sanatate (conform Contract cadru nr 324/2008) 

Pentru situatia trimiterii la tratament in strainatate, in baza formularului E112 ,trebuie indeplinite doua conditii cumulative:

  • I) tratamentul respectiv sa se regaseasca printre serviciile medicale prevazute in pachetul de servicii de baza de care beneficiaza asiguratii din sistemul de asigurari sociale de sanatate din Romania
  • II) acest tratament sa nu poata fi acordat in intervalul de timp necesar in mod normal pentru obtinerea tratamentului respectiv in Romania, luand in considerare starea curenta de sanatate a persoanei solicitante si evolutia probabila a bolii.

Daca cele doua conditii sunt indeplinite, casa de asigurari de sanatate NU POATE REFUZA ELIBERAREA ACESTUI FORMULAR !!!

Procedura :

  1. Persoana care solicita formularul E112 va depune o cerere scrisa la Casa de Asigurari de Sanatate unde este luata in evidenta ca asigurat. Cererea va fi insotita de urmatoarele documente:
  • a) copie a actului de identitate sau a certificatului de nastere, dupa caz;
  • b) dosarul medical, care va contine recomandarea medicala pentru efectuarea tratamentului  si inscrisuri medicale. Din aceste inscrisuri  trebuie sa rezulte ca serviciul medical solicitat face parte din pachetul de servicii de baza de care  beneficiaza asiguratii  in sistemul public de sanatate precum si faptul  ca  acesta nu poate fi efectuat  intr-un inerval de timp  normal in niciuna din unitatile sanitare din Romania, luand in considerare starea curenta de sanatate a persoanei solicitante  si evolutia probabila a bolii. De asemenea trebuie precizat in mod explicit si argumentat motivul pentru care  acest serviciu nu poate di acordat  intr-un interval de timp normal  intr-o unitate  sanitara din Romania. Dosarul medical trebuie sa fie intocmit de un medic sau o unitate sanitara aflata in relatii contractuale  cu o casa de asigurari de sanatate din Romania  . Pentru detalii despre completarea dosarului medical click aici !
  • c) o confirmare scrisa din partea unitatii sanitare din statul membru UE/SEE in care se intentioneaza efectuarea serviciului medical cu privire la disponibilitatea acesteia de a acorda  respectivul serviciu medical in perioada indicata de persoana solicitanta.
  1. cererea se inregistreaza la registratura casei de asigurari de sanatate.
  2. dupa inregistrarea cererii, casa va analiza cererea, verificand:
  • a) statutul de asigurat al solicitantului
  • b) dosarul medical , respectiv indeplinirea  celor doua conditii  cumulative (I si II)
  • c) daca toate conditiile sunt indeplinite, se elibereaza formularul  E112
  • Formularul  E112 se elibereaza inainte de plecarea persoanei beneficiare  la tratament. Acesta poate fi emis si dupa plecarea persoanei beneficiare daca din motive de forta majora, nu a putut fi eliberat anticipat si daca nu a fost achitata contravaloarea serviciilor medicale. In acest caz, casa de asigurari  intocmeste un referta prin care se argumenteaza si justifica situatia de forta majora, document care va sta la baza eliberarii formularului E112.
  • Prestatiile in baza formularului E112 se deconteaza numai intre institutii pe baza de facturi.

About Ionut R. Popescu

Avem nevoie de dualitatea lumii pentru a putea sa ne facem propriile alegeri in viata, iar de cei din jur pentru a nu ne simti singuri…pentru a impartasi “simtirile” profunde ale fiintei noastre!

Posted on noiembrie 11, 2011, in Boala Hodgkin, Clinici & Spitale, Informatii Generale and tagged , , , . Bookmark the permalink. Un comentariu.

  1. Buna seara,
    Multumesc pentru informatii, sper ca sunteti bine.
    Imi puteti spune adresa D-voastra de mail ca as vrea sa va intreb ceva legat de formular; am cateva nelamuriri.

Lasă un comentariu